Monday, July 18, 2016

Geranium top (Faux cap sleeve) for Aisya

Assalamualaikum,

Hari ini saya nak berkongsi satu lagi hasil jahitan saya. Sebenarnya sudah lama saya siapkan, tapi baru sekarang ada masa nak share.

Gambar ini diambil ketika kami baru sahaja pulang dari Senegal pada pertengahan bulan Januari.

Perasan tak rambut Aisya? Kami sempat ke kedai dandanan rambut di Dakar, Senegal untuk mendandan rambut Aira dan Aisya sebelum kami bertolak pulang ke Malaysia. Masing-masing nak rambut gaya Afrika untuk digayakan pada nenek dan atok.

                          

Untuk top ini saya gunakan pattern Geranium Dress daripada Rae. Pattern ini sangat mudah dan cepat untuk dijahit. Terdapat pelbagai pilihan yang boleh dijahit dari pattern asal. Boleh dijahit sebagai dress ataupun top. Ia juga mempunyai 3 pilihan lengan. 


Untuk top Aisya ini, saya menggunakan faux cap sleeve. Ia seakan-akan ada lengan tetapi sebenarnya lengan itu dipotong terus dengan bahagian baju. Mudah dan cepat! 

Saya suka dengan hasilnya. Betul, baju ini sangat cepat untuk dihasilkan. saya dapat potong dan jahit 2 top dan 1 dress dalam masa 2 hari sambil masa saya telah dicuri untuk menyusukan Mahathir.


Saya telah tambahkan pink lace ke bahagian badan baju Aisya. Untuk bahagian leher pula, saya menggunakan point cut. Rae menyediakan 3 pilihan potongan leher didalam pattern Geranium ini. Saya juga tambahkan batu yang di iron pada bahagian leher baju.


Untuk bahagian bukaan baju pula, saya menggunakan KAM snap button. Cepat dan senang.



Happy ballerina with her new top!

Terima Kasih kerana sudi membaca blog saya.

Insya Allah kita berjumpa lagi di post akan datang.

No comments:

Post a Comment